Mitä ajatuksia oman yrityksen liiketoimintamallin muutos herättää?
Digitalisaatio on tuonut yrityksellemme aivan uusia mahdollisuuksia. Olemme aina sijainneet kaukana asiakkaista, ja digitalisaation ansiosta tällä välimatkalla ei ole enää merkitystä.
Verkkokauppamme toimii sekä myyntikanavana että informaation lähteenä niille, jotka vasta pohtivat huonekalun hankintaa ja haluavat kartoittaa eri vaihtoehtoja. Digitaalisissa kanavissa tapahtuvan markkinoinnin, verkkokaupan ja kivijalkaliikkeen onnistunut yhdistäminen on ollut avain menestykseemme.
Myynnin ja markkinoinnin siirtyminen verkkoon on ollut minulle sekä positiivinen että haastava asia. Olen iloinen, että olemme onnistuneet rekrytoimaan osaavia, nuoria ihmisiä jotka pystyvät ottamaan vastuun yrityksen näkyvyydestä digitaalisissa kanavissa.
Mihin suuntaan toivoisit Hakolan liiketoiminnan menevän tulevaisuudessa?
Tällä hetkellä toimimme vain Suomessa, ja täytyy myöntää että kansainväliseen sarjaan nouseminen kiehtoo. Laajentaminen esimerkiksi Euroopan markkinoille vaatii suuria panostuksia myyntiin, markkinointiin, tuotekehitykseen ja logistiikkaan. Tulevaisuuden haasteenamme onkin näiden osa-alueiden kehittäminen, jotta voimme siirtyä tekemään kansainvälistä kauppaa pitäen tuotannon kuitenkin edelleen Suomessa.