HAKOLAN VERKKOKAUPAN TILAUS- JA KÄYTTÖEHDOT

  1. YLEISTÄ

Nämä tilaus- ja käyttöehdot (”Käyttöehdot”) koskevat Hakolan verkkokaupan käyttöä ja sen kautta tehtyjä tilauksia. Käyttämällä verkkokauppaa hyväksyt nämä Käyttöehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

Pidätämme oikeuden muuttaa tai päivittää verkkokaupan sisältöä, hintoja, valikoimaa tai näitä Käyttöehtoja. Mikäli teemme Käyttöehtoihimme tai tietosuojaselosteeseemme huomattavia muutoksia, pyrimme ilmoittamaan niistä esimerkiksi verkkosivuillamme.

Verkkokauppa on suunnattu ensisijaisesti Suomessa asuville kuluttajille. Myös ulkomailla asuvat kuluttajat ja yritykset voivat eräin rajoituksin käyttää verkkokauppaa. Yrityksillä ei ole oikeutta vedota kuluttajansuojalaista johtuviin oikeuksiin.

  1. YHTEYSTIETOMME

Hakola Huonekalu Oy (”Hakola”), tuotteen palveluntarjoaja.

Y-tunnus 0947263-7

Niemenkyläntie 238

66300 Jurva

info(at)hakola.fi / 010 3370099

  1. TILAUKSET JA MAKSAMINEN

Tilausehdot

Tilauksen tekeminen edellyttää, että täytät tilauksen tekemiselle asetetut vaatimukset ja annat itsestäsi oikeat ja totuudenmukaiset tiedot. Tilataksesi verkkokaupasta sinun on oltava vähintään 18-vuotias.

Tilaus on mahdollista tehdä rekisteröityneenä verkkokaupan asiakkaana tai ilman rekisteröitymistä. Arvio tuotteen toimitusajasta ilmoitetaan tilauksen yhteydessä.

Mahdolliset alennus- tai etukoodit ovat kertakäyttöisiä, eikä niitä voi yhdistää muihin alennuskoodeihin tai tarjouksiin. Alennus- tai etukoodia ei hyvitetä jälkikäteen.

Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä tilausta. Sitova kauppasopimus syntyy vasta, kun lähetämme tilaajalle tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja toimitusaika vahvistetaan.

Henkilötietosi voidaan tallentaa asiakasrekisteriimme. Laskulla tai luotolla maksaminen edellyttää henkilötunnuksen ilmoittamista. Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojasta saat tietosuojaselosteesta.

Maksaminen ja maksuehdot

Kaikki verkkokaupan hinnat on ilmoitettu euroina ja sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron.

Hakolan verkkokaupan maksunvälityspalvelun tarjoaa Checkout Finland Oy, jonka käyttöehdot löydät täältä. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja AfterPay.

Klarna Lasku ja Erämaksu

Käytössämme on myös Klarna Oy:n tarjoama Klarna Lasku sekä Erämaksu, joiden ehdot löydät täältä. Huomaathan, että laskulla tai osamaksulla maksaminen edellyttää henkilötunnuksen ilmoittamista ja luottotietojen tarkistamista.

Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maiden ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista ja muista näihin verrattavista kustannuksista.

  1. TOIMITUSAJAT

Tuotteidemme toimitusajat määräytyvät tuotekohtaisesti tuotteen saatavuudesta ja lähetyksen määränpäästä riippuen. Varaamme oikeuden toimittaa tilatut tuotteet eri lähetyksissä.

Toimituspäivämäärän ja toimitustavan löydät tilausvahvistuksesta, jonka lähetämme sähköpostiisi tilauksen jälkeen.

Tässä joitakin esimerkkejä arvioiduista toimitusajoista Suomeen:

  • Sisustustuotteet 1-4 viikkoa
  • Tilaustuotteet 6-10 viikkoa

Emme vastaa viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista tai ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

  1. KOTIINKULJETUKSET

Käytämme toimitusten toteuttamisessa ulkopuolista palveluntarjoajaa.

Tilaustuotteemme voidaan toimittaa kotiinkuljetuksena sekä pakettina Postin automaattiin tai Postin toimipisteeseen. Kuljetus kuluttajalle on ilmainen Manner-Suomeen ja koskee uusia Hakolan tehtaalla valmistettavia tilauksia.

Käytämme sohvien ja muiden kookkaiden lähetysten kotiinkuljetuksen toteuttamisessa ulkopuolista palveluntarjoajaa.

Hakonen Solutions Oy

Palveluntarjoajana pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa toimii Hakonen Solutions Oy. Tarjoamme näissä kuljetuksissa lisäpalveluna sohvien kokoamisen, jalkojen kiinnittämisen ja pakkausmateriaalien poisviennin.

Tuotteiden sujuvan toimituksen takaamiseksi varmistattehan, että asunnossa käytettävä kulkureitti on vapaa ja lattiat on suojattu tarvittaessa. Työturvallisuuden vuoksi Hakosen henkilökunta käyttää turvajalkineita myös sisätiloissa. On erityisen tärkeää, että kuljetuksen ja asennuksen jälkeen, ennen lähetteen kuittaamista, tuote on tarkastettu mahdollisilta kuljetusvahingoilta.

Mikäli ette ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana, tuotteet kuljetetaan takaisin kuljetusliike Hakosen terminaaliin ja uudesta kotiinkuljetuksesta peritään toimitusmaksu.

Posti Group Oy

Muualla Suomessa kotiinkuljetuksen palveluntarjoajana toimii Posti Group Oy. Kookkaat huonekalulähetykset kannetaan sisälle kotiosoitteeseen. Kohteeseen tulee olla esteetön pääsy. Postin palveluihin ei kuulu huonekalun kokoaminen tai pakkausmateriaalien poisvienti. Vastaanottajan tulee aina tarkistaa toimituksen yhteydessä pakkauksen kunto ja mikäli siinä on huomautettavaa tulee myös tuotteen kunto tarkistaa ennen tilauksen kuittausta vastaanotetuksi.

Toimitusrajoitukset

Kansainvälisistä kuljetuksista perimme kuljetusmaksun, joka lisätään tilauksen hintaan. Woody-sarjan tuotteita ei toimiteta ulkomaille. Lisätietoa kulloinkin voimassa olevista kuljetusmaksuista muihin maihin voi tiedustella osoitteesta info(at)hakola.fi.

  1. PALAUTUSOIKEUS JA TAKUU

Kuluttajilla on oikeus peruuttaa verkkokaupan kautta tehty kauppa ja palauttaa hankittu tuote 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta ilmoittamalla palautuksesta tuotteen palveluntarjoajalle. Palautusoikeus ei koske tuotteita jotka on tehty mittatilaustyönä tai muuten räätälöidysti toteutettu.

Tarjoamme sängyillemme 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Pidennetty palautusaika mahdollistaa, että keho sopeutuu uuteen nukkumiskokemukseen.

Sängyissämme runkopatjalla ja päädyllä on 10 vuoden takuu ja takuu on voimassa Suomen rajojen sisäpuolella. Takuu ei kata päädyn kiinnityksestä johtuvaa rungon tai päädyn rikkoontumista ja takuu ei kata normaalia käytöstä johtuvaa pehmusteiden ja jousiston painumista.

Takuu koskee ainoastaan virheitä, joista ostaja tekee myyjälle ilmoituksen takuuaikana. Ostajan on ilmoitettava mahdollisimman tarkasti virheen laatu ja siihen johtaneet syyt. Ilmoitusta tehtäessä on osoitettava milloin tuote on hankittu (ostokuitti). Takuuasioissa kuluttajan tulee ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen liikkeeseen.

Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen.

Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Kaikkien tuotteen osien tulee olla tallella. Palautettavan tuotteen tulee olla pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa tai sitä vastaavalla tavalla.

Palautusoikeuden käyttäminen edellyttää kirjallisen peruuttamisilmoituksen tekemistä tuotteen palveluntarjoajalle. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä postitse tai sähköpostilla tilausvahvistuksessa ilmoitettuun osoitteeseen. Ilmoituksesta on käytävä ilmi kuluttajan yksiselitteinen ja yksilöity päätös peruuttaa kyseinen tilaus. Halutessasi voit käyttää oikeusministeriön asetuksella vahvistaman peruuttamislomakkeen muotoa, mutta tämä ei ole pakollista.

Sinun katsotaan peruuttaneen tilauksen määräajassa, jos lähetät peruuttamisilmoituksesi ennen peruuttamisajan päättymistä.

Tilaaja maksaa palautusrahdin sohvien, sänkyjen ja ruokapöytien osalta. Rahdin suuruus on maksimissaan 90 €/tilaus (sis. alv 24%).

Ulkomaille toimitetuissa tuotteissa ei ole palautusoikeutta.

  1. VIRHEVASTUU

Mahdollinen takuu ei rajoita Hakola Huonekalu Oy:n Suomen lakiin perustuvaa virhevastuuta.

Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisesta, kuitenkin viimeistään 2 kuukauden kuluessa tuotteen saapumisesta.

Mikäli tuotteesta löytyy jokin virhe, pyrimme aina ensisijaisesti korjaamaan tai korvaamaan tuotteen ennen kuin myönnämme rahallista korvausta.

Sohvissamme ja sängyissämme virheiksi katsotaan vain takuuaikana ilmenneet materiaali- ja valmistusviat. Takuu koskee pehmustemateriaaleihin jääneitä pysyviä painaumia, jotka ovat syvyydeltään suurempia kuin 2 cm. Johtuen pehmustemateriaalien, vanutuksen ja verhoilun ominaisuuksista, tuotteiden äärimittojen normaali vaihtelu on +/- 30mm. Jousistotakuu kattaa jousen tai jousistorakenteen rikkoutumisen. Takuu koskee vain virheitä jotka ovat syntyneet tuotetta oikein käytettäessä. Takuu ei koske virheitä jotka syntyvät normaalin kulumisen puitteissa. Pehmustemateriaalien ja jousiston normaali painuminen on kulumista, eikä se näin ollen kuulu takuun piiriin.

Takuun antajan tulee suorittaa korjaukset kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe on saatettu takuun antajan tietoon. Virhe korjataan siellä missä se takuun antajan kannalta on tarkoituksenmukaisinta. Virheen tutkiminen ja korjaus tehtaalla saattaa kestää 2-3 viikkoa.

  1. IMMATERIAALIOIKEUDET VERKKOKAUPAN SISÄLTÖÖN

Hakolan verkkokaupan sisältö, mukaan lukien kuvat, videot, tekstit, tuotetiedot, tavaramerkit ja taulukot ovat Hakolan ja/tai sen yhteistyökumppaneiden omaisuutta. Verkkokaupan sisällön tai materiaalin luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty.

Hakola on rekisteröity tavaramerkki.

  1. HENKILÖTIEDOT JA TIETOSUOJA

Huolehdimme asiakastietojen huolellisesta käsittelystä ja säilyttämisestä. Tarkemmat tiedot henkilötietojen käsittelystä sekä verkkokaupan tietosuojasta ovat saatavilla tietosuojaselosteessa.

  1. VASTUUNRAJOITUS

Emme vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista. Vahingonkorvausvastuumme enimmäismäärä on 50% tuotteen hankintahinnasta. Näillä ehdoilla ei kuitenkaan rajoiteta kuluttajalakiin perustuvia oikeuksia korvaukseen.

Emme vastaa viivästyksistä tai vahingoista jotka johtuvat esteestä, joka on vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi voidaan katsoa esimerkiksi poikkeukselliset luonnonilmiöt, häiriöt liikenneyhteyksissä, työtaistelutoimenpiteet tai tuonti- ja vientikiellot.

Emme myöskään vastaa verkkokaupan häiriöistä, käyttökatkoista tai muutoksista syntyneistä vahingoista.

  1. SOVELLETTAVA LAKI JA ERIMIELISYYDET

Näihin Käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia, pois lukien sen kansainvälistä lainvalintaa koskevat säännökset.

Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia, ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

Erimielisyystilanteissa kuluttajalla on lisäksi oikeus pyytää ratkaisusuositusta kuluttajariitalautakunnalta tai olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Viimeksi päivitetty: 12.7.2022