HAKOLAN VERKKOKAUPAN TILAUS- JA KÄYTTÖEHDOT

  1. YLEISTÄ

Nämä tilaus- ja käyttöehdot (”Käyttöehdot”) koskevat Hakolan verkkokaupan käyttöä ja sen kautta tehtyjä tilauksia. Käyttämällä verkkokauppaa hyväksyt nämä Käyttöehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

Pidätämme oikeuden muuttaa tai päivittää verkkokaupan sisältöä, hintoja, valikoimaa tai näitä Käyttöehtoja. Mikäli teemme Käyttöehtoihimme tai tietosuojaselosteeseemme huomattavia muutoksia, pyrimme ilmoittamaan niistä esimerkiksi verkkosivuillamme.

Verkkokauppa on suunnattu ensisijaisesti Suomessa asuville kuluttajille. Myös ulkomailla asuvat kuluttajat ja yritykset voivat eräin rajoituksin käyttää verkkokauppaa. Yrityksillä ei ole oikeutta vedota kuluttajansuojalaista johtuviin oikeuksiin.

  1. YHTEYSTIETOMME

Hakola Huonekalu Oy (”Hakola”)

Y-tunnus 0947263-7

Niemenkyläntie 238

66300 Jurva

info@hakola.fi / 0505531620

  1. TILAUKSET JA MAKSAMINEN

Tilausehdot

Tilauksen tekeminen edellyttää, että täytät tilauksen tekemiselle asetetut vaatimukset ja annat itsestäsi oikeat ja totuudenmukaiset tiedot. Tilataksesi verkkokaupasta sinun on oltava vähintään 18-vuotias.

Tilaus on mahdollista tehdä rekisteröineenä verkkokaupan asiakkaana tai ilman rekisteröitymistä. Arvio tuotteen toimitusajasta ilmoitetaan tilauksen yhteydessä.

Mahdolliset alennus- tai etukoodit ovat kertakäyttöisiä, eikä niitä voi yhdistää muihin alennuskoodeihin tai tarjouksiin. Alennus- tai etukoodia ei hyvitetä jälkikäteen.

Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä tilausta. Sitova kauppasopimus syntyy vasta, kun lähetämme tilaajalle tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja toimitusaika vahvistetaan.

Henkilötietosi voidaan tallentaa asiakasrekisteriimme. Laskulla tai luotolla maksaminen edellyttää henkilötunnuksen ilmoittamista. Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojasta saat tietosuojaselosteesta.

Maksaminen ja maksuehdot

Kaikki verkkokaupan hinnat on ilmoitettu euroina ja sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron.

Hakolan verkkokaupan maksunvälityspalvelun tarjoaa Checkout Finland Oy, jonka käyttöehdot löydät täältä. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja AfterPay.

Klarna Lasku ja Erämaksu

Käytössämme on myös Klarna Oy:n tarjoama Klarna Lasku sekä Erämaksu, joiden ehdot löydät täältä. Huomaathan, että laskulla tai osamaksulla maksaminen edellyttää henkilötunnuksen ilmoittamista ja luottotietojen tarkistamista.

Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maiden ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista ja muista näihin verrattavista kustannuksista.

  1. TOIMITUSAJAT

Tuotteidemme toimitusajat määräytyvät tuotekohtaisesti tuotteen saatavuudesta ja lähetyksen määränpäästä riippuen. Varaamme oikeuden toimittaa tilatut tuotteet eri lähetyksissä.

Tässä joitakin esimerkkejä arvioiduista toimitusajoista Suomeen:

  • Sisustustuotteet 2-4 viikkoa
  • Tilaustuotteet 8-14 viikkoa

Emme vastaa viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista tai ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

  1. KOTIINKULJETUKSET

Tarjoamme kaikkiin tilauksiin ilmaisen toimituksen Manner-Suomen sisällä. Sisustustuotteille (kuten villahuovat tai sisustustyynyt), varaosille ja irtopäällisille voi valita kotiinkuljetuksen lisäksi ilmaisen toimituksen myös Postin toimipisteisiin sekä pakettiautomaatteihin. 

Isommat tuotteet toimitetaan aina joko Hakosen tai Postin toimesta kotiinkuljetuksena.

Toimituspäivämäärän löydät tilausvahvistuksesta, jonka lähetämme sähköpostiisi tilauksen jälkeen.

Käytämme toimitusten toteuttamisessa ulkopuolista palveluntarjoajaa.

Palveluntarjoajana pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa toimii Hakonen. Näihin toimituksiin tarjoamme sohvien toimituksessa kokoamisen, jalkojen kiinnittämisen ja pakkausmateriaalien poisviennin. Hakonen ottaa yhteyttä tarkasta kellonajasta kuljetusta edeltävänä päivänä.

Muualla Suomessa palveluntarjoajana toimii Posti, jonka palveluihin ei valitettavasti kuulu kokoamista eikä pakkausmateriaalien poisvientiä.

Asiakkaan tulee tarkistaa toimituksen yhteydessä pakkauksen ja tuotteen kunto ennen tilauksen kuittausta vastaanotetuksi.

Huom! Postin kuljetusehdot ovat muuttuneet koronatilanteen vuoksi. Kotiinkuljetusta sisälle asti pystytään toteuttamaan vain pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella, mutta emme voi taata palvelun toteutumista näilläkään alueilla. 

Postin tiedote: Kuljettajamme eivät kanna lähetyksiä sisälle asuntoon, eivätkä hoida asennuspalveluita poikkeustilanteen aikana. Näin vähennämme molemminpuolista altistumisen riskiä. Sovimme asiakkaan kanssa toimituksen puhelimitse ennen jakelua ja kerromme, että tilaus jätetään asiakkaan asunnon oven eteen, mutta emme tuo sitä sisälle asuntoon. 

Toimitusrajoitukset

Woody-sarjan tuotteita ei kuljeteta ulkomaille.

Kansainvälisistä kuljetuksista perimme kuljetusmaksun, joka lisätään tilauksen hintaan.

Lisätietoa kulloinkin voimassa olevista kuljetusmaksuista muihin maihin voi tiedustella osoitteesta info@hakola.fi.

 

  1. PALAUTUSOIKEUS

Kuluttajilla on oikeus peruuttaa verkkokaupan kautta tehty kauppa ja palauttaa hankittu tuote 14 päivän ajan tilauksen vastaanottamisesta ilmoittamalla palautuksesta palveluntarjoajalle. Palautusoikeus ei koske tuotteita jotka on tehty mittatilaustyönä tai muuten räätälöidysti toteutettu.

Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen.

Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Kaikkien tuotteen osien tulee olla tallella. Palautettavan tuotteen tulee olla pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa tai sitä vastaavalla tavalla.

Mikäli tuotteesta löytyy jokin virhe, pyrimme aina ensisijaisesti korjaamaan tai korvaamaan tuotteen ennen kuin myönnämme rahallista korvausta.

Palautusoikeuden käyttäminen edellyttää kirjallisen peruuttamisilmoituksen tekemistä myyjälle. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä postitse tai sähköpostilla tilausvahvistuksessa ilmoitettuun osoitteeseen. Ilmoituksesta on käytävä ilmi kuluttajan yksiselitteinen ja yksilöity päätös peruuttaa kyseinen tilaus. Halutessasi voit käyttää oikeusministeriön asetuksella vahvistaman peruuttamislomakkeen muotoa, mutta tämä ei ole pakollista.

Sinun katsotaan peruuttaneen tilauksen määräajassa, jos lähetät peruuttamisilmoituksesi ennen peruuttamisajan päättymistä.

Tilaaja maksaa palautusrahdin.

  1. VIRHEVASTUU

Mahdollinen takuu ei rajoita Hakolan Suomen lakiin perustuvaa virhevastuuta.

Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisesta, kuitenkin viimeistään 2 kuukauden kuluessa.

Mikäli tuotteesta löytyy jokin virhe, pyrimme aina ensisijaisesti korjaamaan tai korvaamaan tuotteen ennen kuin myönnämme rahallista korvausta.

  1. IMMATERIAALIOIKEUDET VERKKOKAUPAN SISÄLTÖÖN

Hakolan verkkokaupan sisältö, mukaan lukien kuvat, videot, tekstit, tuotetiedot, tavaramerkit ja taulukot, ovat Hakolan ja/tai sen yhteistyökumppaneiden omaisuutta. Verkkokaupan sisällön tai materiaalin luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty.

Hakola on rekisteröity tavaramerkki.

  1. HENKILÖTIEDOT JA TIETOSUOJA

Huolehdimme asiakastietojen huolellisesta käsittelystä ja säilyttämisestä. Tarkemmat tiedot henkilötietojen käsittelystä sekä verkkokaupan tietosuojasta ovat saatavilla tietosuojaselosteessa.

  1. VASTUUNRAJOITUS

Emme vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista. Vahingonkorvausvastuumme enimmäismäärä on 50% tuotteen hankintahinnasta. Näillä ehdoilla ei kuitenkaan rajoiteta kuluttajan lakiin perustuvia oikeuksia korvaukseen.

Emme vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat esteestä, joka on vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi voidaan katsoa esimerkiksi poikkeukselliset luonnonilmiöt, häiriöt liikenneyhteyksissä, työtaistelutoimenpiteet tai tuonti- ja vientikiellot.

Emme myöskään vastaa verkkokaupan häiriöistä, käyttökatkoista tai muutoksista syntyneistä vahingoista.

  1. SOVELLETTAVA LAKI JA ERIMIELISYYDET

Näihin Käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia, pois lukien sen kansainvälistä lainvalintaa koskevat säännökset.

Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia, ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

Erimielisyystilanteissa kuluttajalla on lisäksi oikeus pyytää ratkaisusuositusta kuluttajariitalautakunnalta tai olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Viimeksi päivitetty: 4.10.2020