Sari: Strategiamme on nyt kristallinkirkas ja suuntamme on selvä. Taistelemme yhdessä pohjalaisen puuseppäperinteen ja käsityön puolesta. Samalla viemme suomalaista muotoilua eteenpäin ja rakennamme kasvavaa ja kehittyvää arvopohjaista liikeyritystä. Tämän taisteluparin arki ei paljon tämän nimityksen myötä muutu, mutta asetelma on nyt luonteva – sekä sisäisesti että ulkoisesti.
Sari Holopainen siirtyi Ikeasta Hakolaan, suuresta pieneen, merkityksellisyyden ja intohimon perässä. Liiketoiminta pieneni, mutta kaikki muu kasvoi suuremmaksi.
Sari: Pyrimme olemaan koko maailman reiluin designbrändi. Osoitamme miten kauneus, eli hyvä muotoilu, kestävyys ja kannattavuus voivat kulkea käsi kädessä. Ikea-vuodet Saksassa, Japanissa ja Suomessa olivat upea kokemus, mutta tässä ollaan kaukana korporaatiomaailmasta, kädet pohjalaisessa mullassa ja suomalaisessa muotoilussa. Minulle se, että voin osaltani olla mahdollistamassa sekä suomalaisen työn että muotoilun säilymistä ja kehittymistä edelleen, on innostava syy herätä aamuisin töihin.